Vad är ord?
Ord är allt. Och ingenting. Det är ovärderligt och det är meningslöst.
Ibland  befinner vi oss i situationer då ord är överflödiga. De kan ändå inte beskriva. Man måste vara där. Då.
Ibland behöver vi orden så sjukt mycket men hittar inte rätt. De sitter i huvudet, men de trillar inte ut, förbi tungan och ur munnen.
Ibland kan ord såra och ibland säger vi saker som vi inte menar. Ibland menar vi dem, men de sårar ändå.

Ibland kan ord göra någon annans dag.
Din. Min.



Utan ord och utan kommunikation är det inte mycket som skulle fungera.
Det märkte människan för länge sedan och deras värld och omgivning
var inte på långa vägar varken så utvecklad eller invecklad som den vi har nu.


Det finns så mycket information runt omkring oss.
Det finns så mycket ord överallt.
Vi läser dem. Vi smakar på dem. Vi skriver dem. Vi lyssnar på dem.
För att förkovra oss. För att må bättre. För att söka information.
För att kommunicera. För att...



Det här är min blogg.
Jag är " hon med orden".
Det är inget som helst unikt med det.
Alla har vi ord.
Jag älskar orden. Bokstäverna. Meningarna. Och hur de i bästa fall kan dansa mellan människor.
Ibland händer det i monologer. Ibland i dialoger.
Och ibland pratar man bara för sig själv.
Det känns lite så nu.
Som en sorts dagbok.
Ingen vanlig där jag berättar vad dagens outfit eller så är.
Det kommer jag aldrig att göra.
Mer som en ordventil.

Ibland är de vackra. Andra gånger är de mindre vackra.
Men de finns. Denna blogg finns. Nu.

Var hälsade, Käraste nya läsare.